چند تا سوال قبل از شروع پروژه crm
خب خب بریم سراغ اینکه ببینیم میخوایم چیکار کنیم
همه ما میدونیم قبل از اینکه بخوایم یه پروژه ای رو شروع کنیم باید مسیر و نتیجه ای که میخوایم بهش برسیم رو مشخص کنیم بهترین راهی که به ذهنم رسید اینه که سوالایی طرح کنیم و توی مقالات بعد یکی یکی در مورد اونها صحبت کنیم و ذهن هامون رو یکی کنیم
1. هدف اصلی از ایجاد یک سیستم CRM چیه اصلا چرا باید یه سیستم crm داشته باشیم ؟
2. چه نوع اطلاعاتی را در سیستم CRM میخواهیم ذخیره و مدیریت کنیم؟
3. چطوری ارتباط با مشتریان برقرار میکنیم؟ و آیا نیازمندیم که این ارتباطات در سیستم CRM ثبت شود؟
4. چه بخشهای داخلی سازمان باید به سیستم CRM دسترسی داشته باشند؟
5. آیا نیاز داریم که سیستم CRM با سیستمهای دیگه که در سازمان استفاده میشه (مانند سیستم مالی، سیستم پشتیبانی و غیره) ارتباط برقرار کند؟
6. سیستم crm رو میخوایم در چه بستر هایی پیاده سازی کنیم ؟ برای مثال سیستم CRM از طریق وب و اپلیکیشن موبایل ویا ...
7. چه نوع گزارشات و آمارهایی از سیستم CRM نیاز داریم؟
8. آیا نیازمندیم که سیستم CRM قابلیت ایجاد و مدیریت فرآیندهای کاری (Workflow) را داشته باشد؟
9. چه بودجهای برای پروژه CRM در نظر داریم؟
10. چه زمانی باید پروژه CRM به پایان برسد؟
11. چه نیروی انسانی و منابع دیگری برای پیادهسازی و پشتیبانی سیستم CRM نیاز داریم؟
12. آیا نیاز داریم که سیستم CRM راهکارهای امنیتی (مانند رمزنگاری اطلاعات، دسترسی محدود و غیره) را پیادهسازی کند؟
13. چگونه قصد داریم تجربه کاربران سیستم CRM را بهبود دهیم؟
به نظرت باید به این سوالات سوالی اضافه کنیم؟ برامون کامنت بزارمقاله بعدی میریم سراغ اینکه به این سوال ها جواب بدیم